Protocol werken in de massagebranche voor- en na Corona – COVID19

Vanuit de overheid en de massagebranche zijn volgens de richtlijnen van het RIVM een aantal spelregels opgesteld voor onze veiligheid.

  1. Wij werken alleen op afspraak. 
  2. Voordat je een afspraak maakt, vragen wij je de gezondheidschecklist door te nemen. Als je een van de vragen met ‘ja’ kan beantwoorden maak dan geen afspraak.
  3. Kom uitsluitend alleen.
  4. Er mag maximaal 1 cliënt in de praktijk aanwezig zijn.
  5. Kom op tijd. Gelieve niet eerder dan 5 minuten van tevoren en niet te laat. Wij plannen de afspraken zo dat ik genoeg tijd heb om schoon te maken en te voorkomen dat je een andere cliënt tegen komt.
  6. Als je (veel) te vroeg komt is de kans aanwezig dat we je moeten vragen om buiten te wachten. Mocht je te laat komen dan zullen wij dit helaas van de behandeltijd af moeten halen.
  7. Wij verwelkomen elkaar met een glimlach en schudden geen handen.
  8. Voor en na de behandeling houden wij 1,5 meter afstand. 
  9. Wij wassen en desinfecteren beiden onze handen voor en na de behandeling.
  10. Wij houden zoveel mogelijk afstand van het gezicht, daarom doen wij geen gezichtsmassage.
  11. Het toilet is buiten gebruik. Houd hier rekening mee voordat je naar de afspraak komt.
  12. Wij bieden helaas geen water aan. Als je wat wilt drinken, neem dan zelf een flesje water mee.
  13. Wij gebruiken geen beschermingsmiddelen zoals een mondkapje. Mocht je zelf een beschermingsmiddel willen gebruiken dan vragen wij je deze zelf mee te nemen.
  14. Wij verstrekken momenteel geen kleding. Indien je een thaise yoga massage hebt geboekt vragen wij je om zelf schone en comfortabele kleding (als een joggingbroek en t-shirt) aan te trekken en een handdoek mee te nemen voor over het hoofdkussen.
  15. Raak zo min mogelijk aan in de praktijk.
  16. We vragen je om zoveel mogelijk contactloos te betalen. Wij hebben geen pinautomaat. Betalingen doen wij via Tikkie of een Online betaalverzoek.
  17. Toch contant betalen? Dan vragen wij je het geld neer te leggen en niet te overhandigen.
  18. De praktijk wordt voor en na elke behandeling gereinigd, gedesinfecteerd en geventileerd.
  19. Hoesten of niezen doen we in de binnenkant van onze elleboog of in een papieren zakdoek. Hierna wassen en desinfecteren wij direct onze handen.
  20. Aan het einde van elke werkdag reinigen, desinfecteren en ventileren wij de gehele praktijk.
  21. Wij wassen alles dat gewassen moet worden elke dag op 60 graden.
  22. Als ik verkoudheids- of griepklachten heb of iets dat wijst op COVID-19, zeg ik alle afspraken af en zal ik pas weer werken als ik 24 uur klacht vrij ben.
  23. Als ik in aanraking ben geweest met iemand die (vermoedelijk) een COVID-19 besmetting heeft zal ik mijn werkzaamheden na 14 dagen pas weer hervatten.
  24. Indien jij, een huisgenoot of gezinslid in de tussentijd last hebben gekregen van verkoudheid, koorts of griepachtige verschijnselen, annuleer of verzet dan je afspraak.
  25. Een annulering met deze reden wordt niet in rekening gebracht.
  26. Wij hanteren aangepaste openingstijden, omdat wij extra tijd zullen besteden het aan reinigen van de praktijk.
  27. Wij nemen beiden onze verantwoordelijkheid voor dit protocol. 

*Ondanks alle genomen voorzorgsmaatregelen blijft de kans, hoe gering ook, bestaan dat je besmet raakt op weg naar de praktijk, in de praktijk of op de terugweg. Met het maken van de afspraak gaat je akkoord met dit risico.

*Dit protocol kan aangepast worden naar aanleiding van veranderingen in eisen van het RIVM en input van beroepsorganisaties. Neem daarom voor elke afspraak opnieuw dit protocol door.